Zoekmachineoptimalisatie
Zodra uw website actief is, wilt u uiteraard dat deze door potentiële klanten gevonden wordt. De bedoeling van Search Engine Optimization (SEO) is om een webpagina hoog te laten scoren in de (zogenaamde) organische resultaten van een zoekmachine, zoals Google en Bing. Er zijn diverse technieken om webpagina’s hoog te laten scoren, sommige geoorloofd, andere weer niet. Het is sowieso belangrijk om ervoor te zorgen dat de inhoud van de webpagina’s kwalitatief hoogstaand is.
Google Adwords
De vermelding in de organische resultaten van een zoekmachine is gratis en daardoor een aantrekkelijk alternatief voor adverteren. Eén van de bekendste vormen van adverteren is met behulp van Google Adwords.
Bij Google Adwords verschijnt uw advertentie boven, of naast de organische zoekresultaten. Bij meerdere advertenties van verschillende aanbieders bepaalt (onder andere) het hoogste bod de positie in de advertentielijst. Google werkt dus met een veilingsysteem, waarbij u per klik afrekent. Om de kosten niet uit de hand te laten lopen kunt u een maximaal budget per dag opgeven. Daarnaast kunt u aangeven in welke landen u wilt dat uw advertentie getoond wordt, op welke dagen en op welke tijden.
Hofstad Webdesign kan u van dienst zijn bij het optimaliseren van uw website voor zowel Google Adwords als voor een hoge vermelding bij organische zoekresultaten.